KREM KARAMEL

Görüntüsü gibi tadıda çok güzel.

Çokta pratik.

Üyesi olduğum bi kadın portalında gördüm bu tarifi.

Tarifi ilk okuduğumda şaşırdım  çünkü krem karamel hem biraz zahmetli hemde epey yumurta kullanılyordu.Dolayısıyla keskin bi yumurta kokusu olyordu.

Ama bu tam tersi hem çok kolay hemde sadece bir tane yumurtayla yapılıyor.

ben bir çok kez yaptım ve çok beğendik.

Hatta bu tarifi ilk yaptığım zaman yengem ve halam bizi ziyerete gelmişlerdi (bizi derken eymeni:)zira o geldikten sonra pabuçumuz damda)onlarada ikram ettim onlarda çok beğenip tarif istediler bende yenge en kısa zamanda yazarım maille dedim amaaaa hala yazamadım :)

neyse oda burdan alır artık tarifi:)

Daha fazla uzatmadan tarifi yazayım artık...

1 kg süt

1 yumurta

2 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı nişasta

9 yemek kaşığı toz şeker

1 vanilya

Karameli için de bir çay bardağı şeker

Sütü tencereye alalım,içine yumurta,un,nişasta,şeker ve vanilyayı ilave edelim.

Sürekli karıştırrak kaynayıncaya kadar pişirelim.

Kremimiz hazır bunu kaplara koyalım,küçük kaseler yoksa nescafe fincanın yarısına kadar doldurun.

Şimdide karameli için şekeri bi tavaya alalım hiç su koymadan eritelim .

Şekerler iyice eriyip karamel olunca ocaktan alalım ve kremlerin üzerine birer kaşık gezdirerek dökelim.

Biraz ılıyınca buzdolabında karameller eriyene kadar bekletelim.

Servis ederkende kabı tabağa ters çevirelim.

Hepsi bu kadar...

Hiç yorum yok: